reklama

Fejsbuk náš každodenný

Facebook. Sociálna sieť švédskeho zakladateľa s miliónmi registrovaných po celom svete. Kto by ho už v dnešnej dobe nepoznal?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Facebook. Sociálna sieť švédskeho zakladateľa s miliónmi registrovaných po celom svete. Kto by ho už v dnešnej dobe nepoznal? Sociálne siete, chaty a internet vôbec už nie je len prioritou mladých ľudí ako kedysi. Stále viac ho využívajú aj tí skôr narodení. A klobúk dolu pred nimi. Pred tými, ktorí sa neboja objavovať aj niečo nové. Urobiť krok do neznáma, pre ktorý sa rozhodnúť neni najľahšie. Je obdivuhodné, že sa nájdu ľudia ochotní aj sa trochu potrápiť hľadaním informácií iným spôsobom ako boli doteraz naučení. Zvlášť medzi seniormi,kt. to ide asi najťažšie. Nie o tom však chcem písať..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes je na FB registrovaný takmer každý z môjho okolia. Nájdu sa výnimky, ktoré povedali že ich tam nikto nedostane. Majú na to svoje dôvody. Ktovie či týmto rozhodnutím nespravili najlepšie ako mohli. Facebook má, ako všetko, svoje pre aj proti. Dajú sa tam nájsť aj užitočné informácie, ktoré by som vďaka svojej lenivosti a nedôvtipu inak nevyhľadala a teda nedozvedela sa. Konkrétne mi napadá skupina Vedeli ste že? Tie najzaujímavejšie fakty...Ani by ma nenapadlo hľadať také informácie. Osvieženie vie tiež priniesť humor, či už prostredníctvom nejakej skupiny alebo statusu kamaráta. Z času na čas sa stane že tam človek nájde také hlášky, až sa váľa po zemi v kŕčoch smiechu. Takéto uvoľnenie a odreagovanie sa naladí na iné myšlienky. Dobre to padne. Je ale rozdiel humor a humor. Keď niekto nevie narábať s možnosťou slobodného vyjadrenia myšlienok, ľahko sa stane že si jeho fejsbukový priateľ prečíta hlúpe urážky na adresu iného (hoci neznámeho) alebo trápne pubertiacke výlevy, na ktoré nie je nik zvedavý. Takýto druh humoru fakt nemusím. Podobne to je aj s aplikáciami. Jednu z mála ktorú využívam pomerne pravidelne je citát na každý deň. Aj keď nie úplne každý deň, rada si prečítam podnetné myšlienky na zamyslenie. Kým niektoré sú fakt hodnotné, iné otrepané frázy či šteklivé rečičky nestoja ani za fajku dymu. A skúsenosti ukazujú že ak chcem v poslednom čase nájsť duchaplnú vetu, naklikám sa viac ako inokedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale FB je aj a asi hlavne o "bezprostrednom" kontakte s ľuďmi. Môžem len súhlasiť s otázkou v názve jednej skupiny. "Načo si ma pridávaš medzi priateľov, keď ma na ulici nevieš ani pozdraviť?!" Viacerí máme takéto skúsenosti. A skutočne načo? Nevidím v tom význam rovnako ako v pridávaní si medzi priateľov ľudí, ktorých poriadne alebo vôbec nepoznám. Ja osobne sa riadim nepísaným pravidlom, že medzi kontakty si pridám výlučne ľudí, s kt. sa poznám osobne. Môže to byť neviem ako dlho môj netfriends, kým ako hovorím, nevytrasem s ním paprču a nespoznám ho aspon trocha osobne, na FB sa mi nevyskytne. Jednak z hladiska bezpečnosti osobných údajov, vnútorných pocitov a zážitkov. Nie som výkladná skriňa aby každý na mňa čumel. Jedna vtipná veta "Odkiaľ vieš? Čítal som na facebooku" hovorí za všetko. Potrebujem ja niekoľko sto priateľov, s kt. ak sa stretnem raz za uhorský rok, pozdravíme sa a maximálne precedíme cez zuby "ako sa máš?". Alebo stojí za to nemať si čo povedať s bližšími ľuďmi, lebo už sme to čítali na FB? Nehovorím už o doslova podľa mňa chorých fejsbúkeroch, ktorí menia statusy povedzme 8-krát za deň, vycapia tam každú prkotinu, lebo ju nemajú komu povedať, striedajú nálady čím ukazujú svoju psychickú labilitu, o klikaní "domrtva" bažiac po niečom novom, senzačnom, pričom nám uniká realita, rozpadajú sa vzťahy s rodičmi a deťmi a pod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Internet a sociálne siete ako facebook nemá byť na to, aby ľudí odcudzoval, ale spájal. Byť v kontakte so starými známymi je nepochybne dobré, no treba si ustrážiť spôsob a okolnosti komunikácie.

Veronika Chmelárová

Veronika Chmelárová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ja som...Žijem na dedine, študujem sociálnu prácu, učím sa tešiť sa z malých vecí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPOEZIAÚVAHYSOCIALNA PRACASÚKROMNÉMOJOU OPTIKOU

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu